Problemy, pytania - Schemat bolerka
_alutka - Wto 01 Wrz, 2015 15:30 Temat postu: Schemat bolerka Witam wszystkie Panie.
Jestem początkująca na szydełku i nie wszystkie schematy potrafię odczytać.Tak też jest ze schematem bolerka.Czy mogłabym prosić o rozpisanie motywu tak rząd po rzędzie?
alutka171 - Sob 05 Wrz, 2015 19:09
Trochę mały ten schemat więc znalazłam lepszy, wyraźniejszy ale również jestem ciekawa jak to powinno lecieć
http://1.bp.blogspot.com/...rmlgytfk8ts.jpg
vichta - Sob 05 Wrz, 2015 21:49
Od lewej do prawej:
podstawa 17 oczek łańcuszka
1 rząd: 3 oczka łańcuszka na podniesienie, *1 słupek w czwarte oczko podstawy (właściwie, to wygląda jak pomiędzy czwartym a piątym, ale mniejsza o to) (ten słupek wygląda na rysunku jak (, tylko pochylone i przekreślone), następnie 3 oczka łańcuszka, nawijamy nitkę na szydełko i robimy słupek w miejscu, gdzie znajduje się górna pętelka poprzedniego słupka, czyli tam, gdzie zaczęliśmy te trzy oczka łańcuszka (ten słupek wygląda jak uśmiech), dalej robimy dwa słupki złączone górą, oba wbite w to samo czwarte oczko podstawy, i tak zrobiliśmy (), następnie 3 oczka łańcuszka, omijamy 2 oczka podstawy i należałoby zrobić oczko ścisłe, którego nie ma na schemacie, w siódme oczko podstawy, znowu 3 oczka łańcuszka*
Powtarzamy *-*, tą różnicą, że na początku będą dwa słupki połączone górą wbite w dziesiąte (licząc od początku) oczko podstawy, dalej już tak samo...
Pisać dalej, czy już wiadomo, o co chodzi?
AlaJ - Sob 05 Wrz, 2015 22:23
Głowa mnie od myślenia rozbolała. Od biedy wymyśliłam pierwszy rząd, ale to jakaś kombinacja alpejska .
Szloby to tak: 17 oczek łańcuszka + 3 oczka jako pierwszy słupek pęczka, 1 slupek, potem 3 oczka łańcuszka i slupek w czubek pierwszego pęczka, teraz drugi pęczek z dwoch słupków w to samo oczko, co pierwszy pęczek.