Problemy, pytania - [szydełko] problem z czytaniem schematu
Alegoria83 - Pon 14 Sty, 2013 11:19 Temat postu: [szydełko] problem z czytaniem schematu Witam wszystkich! Jestem początkująca zarówno z korzystaniu z tego forum jak i w dzierganiu na szydełku, ale bardzo polubiłam to zajęcie i każdą wolną chwilę spędzam na poprawianiu umiejętności i poznawaniu nowych wzorów.
Mam jednak problem z tym jak rozpoznać na schemacie/wzorze czy słupek wbijamy w oczko łańcuszka czy nawijamy na łańcuszek. Mam taki prosty wzór z którym właściwie zbliżam się do końca i robiłam tak że słupki wbijałam w oczko łańcuszka, ale zatrzymałam się na rzędzie 23 gdzie słupków na wzorze jest więcej niż oczek w łańcuszku z poprzedniego rzędu. No i podejrzewam że robie żle i powinnam nawijać a nie wbijać słupki.
Czy jest jakiś sposób oznaczania na wzorze sposobu umieszczania słupka w łańcuszku z poprzedniego rzędu?
Mam nadzieje że nie zamotałam zbytnio i rozumiecie moje pytanie.
Z góry dziękuję za każdą pomoc
Madzia - Pon 14 Sty, 2013 11:23
Nie wbijasz nic w oczko łańcuszka poprzedniego rzędu, tylko w ten słupek, który wykonujesz jakby zawijasz to oczko łańcuszka.
Jeśli to co napisałam nie jest zrozumiałe popatrz jeszcze na obrazki
http://www.fotosik.pl/u/e...e/2/album/65433
Alegoria83 - Pon 14 Sty, 2013 11:47
Dzięki za odpowiedz.
Wbicie w słupek z poprzedniego rzędu rozumiem, tylko nie rozumiem jak ze schematu odczytać kiedy mam się wbić (robiąc słupek) w oczko łańcuszka z poprzedniego rzędu a kiedy nawinąć bo na tym zdjęciu które wysłałaś też raz jest wbite a raz nawinięte na łańcuszek a w schemacie nie ma różnicy
mala100gosia - Pon 14 Sty, 2013 12:30
Alegoria83, bo takich oznaczen nie ma a skoro tak to uznaj ze w oczka łanciuszka nawijasz, a w słupki z poprzedniego rzedu sie wbijasz.
czeremcha - Pon 14 Sty, 2013 12:38