Nici, nitki i niteczki... - KALINKA
elawe - Wto 19 Kwi, 2011 11:33 Temat postu: KALINKA Witam.
Z tego co widzę na forum jesteście panie mistrzyniami i znawcami różnorodnych dziedzin dot. robótek ręcznych. Ja, pomimo że już nie jestem taką nowicjuszką w tej dziedzinie to zawsze miałam problem z doborem włóczki. Kupiłam niedawno "Kalinkę" bo podobał mi się kolorek i to, że trochę błyszczy. I tu mam pytanie: pewnie znacie tą włóczkę. Powiedzcie mi jak się z niej robi, czy nie zaczepia się w trakcie roboty, jak się zachowuje gotowa dzianina, czy robić z pojedynczej nitki czy lepiej podwójnie
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie
[/b]
karmelek - Wto 19 Kwi, 2011 12:01
elawe nitka będzie się rozdwajać i zaczepiać jeśli weźmiesz zbyt małe szydełko. Do Kalinki używałam szydełek o różnej numeracji od 2, 5 do 3,5 przerabiałam pojedynczą nitką. Zrobiłam szal, spódnicę, bolerko, wszystko piorę w pralce w 40 stopniach w poszewce na jasiek i nic złego się nie dzieje
Ale nie napisałaś, czy chcesz z niej dziergać na drutach czy szydełkiem?
elawe - Wto 19 Kwi, 2011 19:54
Dzięki karmelek. Mam zamiar robić szydełkiem, ale najpierw to ja z moją włóczką musimy trochę dojrzeć i nabrać mocy urzędowej. Trochę obawiam się roboty jedną nitką, bo to cieniutkie jest. Z kolei podwójnie może być za grube.
Karolina - Wto 19 Kwi, 2011 19:57
mam bluzeczkę ażurową z kalinki - niestety mimo sporej ilości "dziur" wynikających ze wzoru pocę się w niej niesamowicie w bardzo ciepłe dni ale może to sprawa indywidualna.....
gabrysia - Wto 19 Kwi, 2011 20:09
Ja kalinkę robię szydełkiem 3 i 3,5 i rzeczywiście nosi się dobrze, ale jest "ciepła", na typowo letnie bluzeczki jej nie używam, bo mnie za bardzo grzeje.
kabyr - Wto 19 Kwi, 2011 22:09
| Karolina napisał/a: | mam bluzeczkę ażurową z kalinki - niestety mimo sporej ilości "dziur" wynikających ze wzoru pocę się w niej niesamowicie w bardzo ciepłe dni ale może to sprawa indywidualna..... |
Karolino nie Ty jedna się pocisz.